Projekt i realizacja modelu 3D postaci inspirowanej serią gier Dark Souls
Autor – Dominik Włodek
1. Cel i podstawowe założenia
Celem projektu jest stworzenie i opracowanie postaci wraz z jej historią, na podstawie motywów i schematów występujących w trylogii gier Dark Souls. W ramach pracy zgromadzone zostaną informacje na jej temat, jak i na temat procesu kreacji postaci. Postać zostanie zaprojektowana w taki sposób, by wizualnie opowiedziała o jej przeszłości. Wynikiem pracy będzie upozowany bohater w formie figurki. W trakcie pracy skupię się przede na jej kompozycji. Przygotowując już do renderu, dobiorę właściwe do motywu oświetlenie
oraz jego kolorystykę.
2. Realizacja
Po rozplanowaniu przebiegu pracy przeszedłem do procesu twórczego.
W trakcie użyłem programy: Adobe Photoshop, Pixologic ZBrush, Autodesk Maya, Marvelous Designer oraz Unreal Engine 5.
Realizację projektu podzieliłem na poszczególne etapy:
- zgromadzenie informacji na temat serii oraz występujących w nich postaci,
- opracowanie historii,
- kreacja wstępnych szkiców designu postaci,
- stworzenie blockout’u modelu w T-Pose,
- tworzenie assetów do postaci, tj. szaty, łańcuch, pattern i zdobienia zbroi,
- pozowanie postaci,
- dopracowanie kompozycji,
- przygotowanie sceny w silniku graficznym,
- dobranie oświetlenia,
- renderowanie,
- obróbka renderu.
3. Efekt końcowy
Finalnym produktem jest wymodelowana i wyrzeźbiona cyfrowo figurka przedstawiona serią renderów, wykonanych w silniku graficznym. Zaprojektowana została zarówno podstawka, nawiązująca do historii postaci,
jak i broń, w formie łuku.
Poniżej znajduje się koncept designu postaci. Szkic ten miał na celu usprawnienie fazy modelowania. Po prawej wersja bez kolorów, by lepiej ukazać sylwetkę.
Poniżej przedstawiam rendery z oświetleniem dopasowanym do motywu.
Dodatkowo wykonałem rendery przedstawiające strukturę figurki w obrocie o 360 stopni wokół jej osi. W tym przypadku wykorzystałem oświetlenie wytworzone przez grafikę HDRI.
4. Informacje o możliwości wykorzystywania pracy
Opracowany model może być drukowany techniką druku 3D. Szacowany wymiar docelowy drukowanej figurki wynosi 30 centymetrów w wysokości.